Tävlingshelg på SURF 23-25 maj

Kan börja mitt bloggande med att skriva om tävlingen på hemmaklubben i helgen. Jag och Rindi startade 4 klasser på 3 dagar där 2 rundor räckte till placering.
 
Vi hoppade först LC och LB på fredagen. I första klassen gick vi dubbelnolla med en tid som räckte till en andraplats. Andra klassen gick däremot inte riktigt lika bra som första och vi stannade ut oss i kombinationen. Jag är dock inte förvånad över det för vi har haft problem med just kominationer även på träning då Rindi blir lite feg och inte riktigt tar för sig men jag hoppas verkligen att vi kan lösa det problemet så att vi snart är tillbaka på LB nivån igen. Alla hinder fram tills kombinationen kändes däremot jättebra och hon tvekade inte det minsta så trots resultatet är jag ganska nöjd.
 
På lördagen red vi LC och Rindi hoppade kanonfint runt hela banan trots att jag la henne lite nära några gånger. Tiden i omhoppningen var tydligen snabb också för den räckte till vinst! Jag är så himla himla nöjd, att vinna klassen när det var 7 placerade och 27 startande D-ponnysar är inte dåligt. Bästa Rindi ♥
 
På söndagen hoppade vi LC+5 och den klassen vill jag bara stryka ett streck över. Rindi stannade på ett rosa hinder med rosa hinderutfyllnad under och min teori är att det var hindrets fel för hon backade av redan meter innan. Är ganska besviken på henne med tanke på att hon aldrig brukar titta på hinder men jag antar att jag hade kunnat rida bättre också. Skyller verkligen inte allt på henne men det kändes surt att avsluta helgen på det sättet. Jag är dock nöjd över dem andra klasserna så det väger upp, kan ändå säga att det var en bra helg!
 
 
Äntligen känns det som att mitt hårda slit börjar löna sig även på tävling. Jag har verkligen slitit arslet av mig med den här ponnyn och förra tävlingssäsongen var väl ingen hit resultatmässigt men i år har vi placeringar från nästan varenda tävling hittills. Nu ska vi fortsätta träna och jag hoppas att vi blir stadiga och säkra även på högre höjder den här säsongen.
Tävling | |
Upp